مقالات

لارت-7 یك ماده فعال سطحی و یك امولسیون كننده

لارت-7 یك سورفكتانت سنتزی است كه از اتوكسیله كردن لوریك اسید (یك اسید چرب طبیعی) حاصل می‌شود. لارت-7 به عنوان یك امولسیون كننده و ماده فعال سطحی در فرمولاسیون محصولات متنوعی شامل فراورده‌های حمام، چشم، صورت، مو، پاك كننده‌ها و ضد آفتاب‌ها و همچنین دئودورانت‌ها و آبرسان‌ها استفاده می‌شود.

لارت‌ها از واكنش اتیلن اكسید با لوریل الكل حاصل سنتز شده و عدد مشخص شده در كنار نام این ماده (در این مورد 7)، به میانگین تعداد واحد‌های اتیلن اكسید تكرار شده در مولكول اشاره دارد. بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، هرچه كه تعداد واحد‌های اتوكسیله افزایش یابد، ویسكوزیته این ماده بیشتر خواهد شد، تا جاییكه یك جامد واكس مانند و سفید رنگ حاصل می‌شود. از این رو لارت 7 یك تركیب با ویسكوزیته پایین در بین لارت‌ها است. از طرفی برخی نتایج تحقیقاتی نشان داده است كه هرچه عدد اتوكسیله كمتر باشد، ریسك حساسیت زایی این ماده بیشتر می‌شود.

بررسی ایمنی و عوارض جانبی:

بخش تخصصی CIR  با تحقیق بر روی دو نمونه لارت (لارت-4 و لارت-23) از بین بسیاری از نمونه‌های لارت، تمامی انواع لارت را برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی تایید كرده ‌است. اگرچه مقدار بسیار كم 1و4-دی‌اكسان به عنوان محصول جانبی واكنش اتوكسیلاسیون می‌تواند در لارت‌ها یافت شود، اما پتانسیل حضور این تركیب را می‌توان با خالص سازی پیش از مصرف در فرمولاسیون‌های آرایشی و بهداشتی تحت كنترل در آورد.

https://www.truthinaging.com/ingredients/laureth-7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *